MAGYAR TERMÉSZETJÁRÓ SZÖVETSÉG weboldalai  MTSZ   Természetjáró   Turista Magazin   TuristaShop   TEKA-kártya   Galyatető Turistacentrum   Gerecse50

Túra az Országos Kéktúra (OKT) mentén

OKT
044
Eszköz 1Nyílt túra
Klasszikus túraKlasszikus túra
Eszköz 120.8 km
Eszköz 1710 m

A Cserhát egyik legnagyobb összefüggő erdőtömbjét fedezzük fel, miközben a nógrádi táj adottságaihoz híven faluról falura, dombról dombra vándorlunk. Ezen a túrán pedig nem csak a közeli hátakra és falvakra nyílik kilátás: kis szerencsével a hullámos táj hátterében emelkedő Alacsony-Tátra havasi gerincét is megpillanthatjuk. A hosszú erdei barangolás végén teljesedik ki a panoráma, a Hollókő melletti, sajátosan lejtő legelőkről mélyen belátunk a Felvidék hegyei közé. Elsétálunk a komor megjelenésű, masszív falaival is légiesen csavarodó várrom mellett, de túránkból természetesen nem maradhat ki a világörökségi védettségű hollókői Ófalu mesevilága sem.

Üzenőfal

Polyák Andrea | 2021.10.08., 20:46
Kedves Móni! 7kor találkozunk Gyurival Hollókőn a nagy parkolóban, onnan az én autómmal megyünk Cserhátsurányba, du pedig az övével vissza, várunk szeretettel. Üdv, Andi 06202376747
M. Gieszer Mónika | 2021.10.08., 18:55
Kedves Gyuri,ha jól értelmezem,ti visszajöttök Cserhátsurányba? Az utolsó pillanatban érkezem autóval (a férjemnél lesz reggelig),így szeretnék valakivel visszautazni. Lehetséges lenne? Köszönöm szépen,szeretettel! Móni
Pál Máté | 2021.10.08., 13:14
Ha valaki a túra előtt még lerakná a kocsiját Hollókőn, akkor még 1 szabad helyünk van az autóban. 6:50 környékén rakjuk le az egyik autót Hollókőn, és 7:00-kor indulunk vissza Cserhátsurányba. Üzenetbe jelezzétek ha bárki beszállna még :)
Pál Máté | 2021.10.08., 13:08
Kedves Túratársak! Sok szeretettel köszöntöm mind a 20 résztvevőt Látos András szakaszfelelős kollégám és a Mondolo Egyesület nevében :) Ahogy olvashattátok, holnap 7:30-kor találkozunk Cserhátsurány központjában, a buszmegállóban. Mivel elég hideg lesz, javaslom, hogy a 7 órakor nyitó Flamingo Espresso elnevezésű vendéglátóipari egységben várjuk be egymást, ahol még be lehet gyorsan dobni egy kávét, illetve megejtjük az első közös Kéktúrás pecsételést is. A 21 km-es túránkat 7:45 környékén kezdjük el, az első 9.2 km-es szakaszon pedig 260 méter szintet fogunk leküzdeni, hogy várhatóan 2 és fél - 3 óra túrázás után beérkezzünk Nógrádsipekre. Itt aztán utunk a nógrádsipeki Korona presszóba fog vezetni, ahol megejtjük a tízórainkat, feltöltjük az energiakészleteket, és természetesen pecsételünk is a kocsmában található pecsételővel. A következő etap 11.7 km-es lesz egészen Hollókőig, de a hosszú, emelkedőkkel tarkított szakaszt természetesen többször is megszakítjuk majd. Kb. 4.5 km után néhány száz méteres kitérőt teszünk a 435 méter magas Pusztavár-hegyre, ez lesz az első igazi panorámás hegycsúcsunk és késői ebédünk helyszíne is. Visszatérvén a kék jelzésre, kb. 2 km után újra letérünk egy kilátóhely miatt, és megnézzük a Dobogó-tetőn (511 m) található geodéziai mérőtornyot, mely túránk legmagasabb pontja is lesz egyben. Innen többnyire lefelé vezet majd túránk, majd egy utolsó kaptatón, a Sós-pusztai kilátóhelyen még visszatekintünk a cserháti hegyvidékre, mielőtt elérnénk a felújítás alatt álló Hollókői várat. A várromot minden irányból lefotózzuk, majd várhatóan 3-4 óra magasságában érkezünk be Hollókőre. A falu központjában található információs táblánál pecsételünk egy utolsót, majd szabadprogram keretében lehetőség nyílik felfedezni Hollókő varázslatos települését is. Itt természetesen megannyi étterem vár majd rátok, így aki nem siet, az be tud ülni egy kellemes vacsorára. Visszajutás Hollókőről Cserhátsurányba: aki gépjárművel érkezik reggel Cserhátsurányba, annak sajnos elég nehézkes lesz a visszajutás Hollókőre. Tömegközlekedéssel egy opció van: 18:00 órakor indul egy busz, majd szécsényi és balassagyarmati átszállással 19:49-kor érkezik meg a járat Cserhátsurányba. Ferszerelések amiket ne hagyj otthon: a reggeli hűvös időre, illetve a várhatóan erős szélre való tekintettel meleg, réteges öltözet, ha van, akkor Kéktúra igazolófüzet és esetleg pecsételő párna (nálam is lesz), egész napra való élelem és legalább 1 liter víz (Nógrádsipeken tudunk majd vizet tölteni, de más vízvételi lehetőség nem lesz a túrán), a felázott, várhatóan saras túraösvény miatt inkább bakancs, esetleg kamásli. Ha bármi kérdés felmerül, keressetek itt az üzenőfalon, vagy személyesen telefonon (+3620/7467673) Üdvözlettel, Pál Máté
Bánhidi György | 2021.10.03., 20:51
Megoldva... Bánhidi Gy
Bánhidi György | 2021.09.26., 19:30
Sziasztok! Jön még valaki autóval, aki vállalja, hogy egy autót letegyünk reggel Hollókőn 7 óra körül és a túra végén azzal menjünk vissza Cserhátsurányba? Én 6 főt is át tudnék vinni; de reggelre kellene még valaki az indulás előtti Hollókő-Cserhátsurány transzferhez... tavaly jól működött :) Üdv Bánhidi Gy 30 3119960
Üzenetíráshoz lépj be a felhasználói fiókodba!